KOTOR

Balkan seyahatimizin 2. durağı Karadağ’ın başkenti Kotor’du. Biz Budva-Kotor yapmayı planlıyorduk fakat Tiran yazımızda belirttiğimiz gibi navigasyonlara inanmayın. 4. vitesi bile gördürmeyen virajlı ve rampalı yolların durumu, gümrük sırası derken 195km yolu 8 saatte geldik.

Budva‘da yaklaşık 45 dakika trafikte ilerleyemedik ve yol yorgunluğuyla beraber Kotor‘a vardığımızda saat akşam 8’di ve doğal olarak Budva‘yı gezmek için vaktimiz kalmamıştı. Fakat bir dahaki sefer kesinlikle Bar-Budva ve Kotor yapacağız.

Akşam saat 8 civarı Kotor‘a vardık ve navigasyon sayesinde booking.com üzerinden kiraladığımız evi yarım saatte bulabildik. 1 gecelik 3 kişi 54 euro‘ya Apartment Marilu‘da kaldık. 1+0 tarzında açık mutfağa sahip evde bir adet çift kişilik yatak ve kanepeden bozma çok rahat tek kişilik yatak vardı. 3 kişilik mutfak eşyasına sahip evde klima ve 24 saat sıcak su imkanı ile ev rahatlığında konakladık.

Ayrıca ev sahibi çok sıcakkanlıydı. Denizci olan ev sahibi daha önce 2 kere Türkiye‘ye gelmiş. Biz gittiğimizde arkadaşlarıyla evin önünde bulunan kafelerden birinde arkadaşlarıyla eğlenmekteymiş ve sizde gelin diye davet etti fakat yol yorgunluğu sebebiyle kibarca geri çevirdik ve bir dahaki sefere diye sözleştik.

Evin bulunduğu Put I Bokeljske Brigade kıyı şeridinde bulunan kafeler çok canlıydı. Biz internetten yorumları okuyarak yürüyerek eve 3 dakika uzaklıkta bulunan Konoba Akustik Restorant’a gittik ve Kotor’a giderseniz kesinlikle buraya gidin. Denizin dibinde uygun fiyatlı yemeğinizi yiyip, içkinizi yudumlarken canlı müzikle eğlenebilirsiniz.

Biz 3 adet Pljeskavica söyledik, içecek olarak 2 adet Tuborg ve 2 adet Carlsberg içtik ve ortayada Greek Salata söyledik. Sıcacık bazlama ekmeğiyle beraber servis edilen bu yemek için toplam 27 euro para ödedik ki bu hesap Balkan seyahatimizdeki en pahalı hesabımızdı siz hesap edin.

Ardından sahilde biraz yürüyüp limanın hemen arkasında bulunan şehir merkezinin meydanına doğru yürüdük. Meydanda bulunan seyyar satıcıları gezdik. Bizdeki yazlık yerlerin pazarlarına benzeyen bu meydanda vakit geçirdikten sonra eve döndük ve sabah erkenden kalktık.

Sabah evin hemen önünde bulunan plajdan Adriyatik Denizi‘nin koyu olan Kotor Koyu‘nda denizine girdik ve dalgasız ve bir o kadar harika olan denizin keyfini çıkardık.

Ardından arabayı evin önündeki parkında kımıldatmadan yürüyerek 7-8 dakika gibi bir sürede Old Town’a gittik ve küçücük sokaklarda gezerek harita almadan keşfe çıktık.

Şarjımız bitiyor diye Moja Kafanica’ya girdik. Akşamları yerel canlı müziklerle eğlencesi olan bu cafe-bar‘a eğlenmek için uğrayabilirsiniz. Telefonlarımızı sarj edip wi-fi‘sinden yararlandığımız bu kafede 1 espresso 2 latte için 3,4 euro ödedik.

İtalyan tarzı Old Town meydanlarında oturup keyif yapın deriz. Ara sokaklarda gezerken Blue Ice Galeto‘yu bulduk ve yaz olmasından dolayı lezzetli dondurmalarmızı alarak gezmeye devam ettik. İkisi 3, biri 4 toptan oluşan koca dondurmalar için 8 euro ödedik.

Vaktimizin azlığından dolayı kaleye çıkamadık çünkü kaleye çıkmak için patika yollar ve merdivenleri kullanmak gerekiyor ve bu yolculuk yaklaşık 4 saat sürüyor. Çıkanlar mükemmel bir manzaraya sahip oluğunu söylüyorlar. Yapılacaklar listesine bunu da ekleyip, market alışverişimizi yapıp Mostar‘a doğru yola koyulduk.

Mostar yazımızı için tıklayınız >>

Bir kısmı sahil yolundan devam eden bu yollar; dağları tırmanmaya başladığınızda Karadağ‘a neden Karadağ denmesinin hakkını veriyor, bizden söylemesi.

Karadağ – Bosna-Hersek sınırında pek sıra yoktu. Sadece önümüzdeki tırın işlemleri çok uzun sürdü. Buradaki sınır Arnavutluk-Karadağ sınır gibi dip dibe değildi. Karadağ‘dan çıkış işlemi yapıldıktan yaklaşık 500-600 metre ileride Bosna-Hersek sınırıyla karşılaşıyorsunuz. Bu sınır Bosna-Hersek’in Sırp Cumhuriyeti tarafında kalan sınır 😉

Green Card burada da karşımıza çıktı. Sınır polisinin yönlendirmesiyle küçücük kulübesi olan sigorta şirketinden araba sigortasını yaptırıp makbuzu aldığınızda pasaportlarınızı geri alabiliyorsunuz. Bosna-Hersek için 2016 yazında 20 euro bedel ödedik.

187 km olan Kotor-Mostar arasını navigasyon 3 saat civarı gösterirken biz yaklaşık 4 saatte Mostar‘a vardık.

Mostar yazımız için tıklayınız >>

Kotor için öneriler;

• Özel para birimi yok euro kullanılıyor.
  • Sırbistan’dan ayrılan ülke olduğu için çoğu Sırp firması burada da var. Örneğin Belgrad‘daki en uygun market olan IDEA burada da en uygun market.
  • Doya doya et, kebap yiyin. Kebap fiyatları 3 euro’dan et fiyatları 8-9 euro‘dan başlıyor.
  • Yaz ise denize girmeyi unutmayın.
  • Old Town‘un sokaklarında kaybolun ve Old Town‘da barlarda eğlenip sıcakkanlı Karadağlılarla arkadaş olun. Moja Kafanica ve Old Town Pub tam size göre.
  • İtalyan etkisini hissedeceğiniz Küçük İtalya denilen Old Town‘un meydanlarında lezzetli espressolarını ve Roma dondurmasını tadın.
  • Koliba Akustik‘da canlı müzik eşliğinde eğlenin.
  • Kotor Kalesi‘ne tırmanıp manzarayı fotoğraflayın.
  • 45 dakikalık yolculukla ulaşılan Budva’yı ziyaret edin.
  • Taksiler çok ucuz kullanmaktan çekinmeyin.