Bir Haftasonu Kaçamağı : Adana’yı Keşfedelim

Biz gezmeyi ve keşfetmeyi çok seven bir çiftiz. E hal böyle olunca fırsat buldukça kaçmaya çalışıyoruz bir yerlere.
   Taa aralık ayında pegasusun bir bilet alana bir bilet bedava kampanyasından yararlanarak 25 liraya Adana’ya gidiş dönüş bilet almıştım.
   Şaka gibi değil mi? 🙂
   Uçak firmalarının güncel kampanyalarını takibe aldığınızda çılgın fırsatlar çıkabiliyor zaman zaman.
   Neyse bu vesileyle bu sefer tamamen midemize bayram ettirmek amaçlı rotamızı Adana’ya çevirdik.
   İstanbul’dan yaklaşık 1 saat 15 dakikalık bir uçuşla Adana Havaalanı’na ulaştık. Hayatımda hiç bu kadar küçük havaalanı görmemiştim. Şaşırmadım desem yalan olur. Ama en güzel yanı şehir merkezine 2 km uzakıkta oluşu. Uçaktan inince 15 dk sonra merkezdesiniz.
   Daha önceden Ets tur aracılığıyla otelimizi ayarlamıştık. Biz Emir Royal Hotel‘de kaldık.
   Acayip de mutlu kaldık. Bir kere yatakları ekstra büyük ve çok rahat. Çalışanları güler yüzlü ve sempatik. Açık büfe kahvaltısı tatmin edici ve lezzetliydi. Merkezde ana cadde üzerinde olması da cabası. Önünden dolmuş ve otobüsler geçiyor. 2 kişi 2 gece ( haftasonu ) 266 tl gibi oldukça uygun bir ücret ödedik üstelik.
   Neyse otele yerleşip biraz dinledikten sonra tabii ki sıra kebap yemeye geldi. İlk gün tercihimizi otele de çok yakın olan Eyvan Kebap‘tan kullandık.
EYVAN KEBAP
   Anadolu şehrinde olmanın keyfini çıkardık resmen . İstanbul’da aynı masaya kesinlikle 3 kat hesap bırakırdık. Eti çok lezzetliydi. Kesinlikle denenmeli.
   Sonra güzel bir yürüyüş yaparak Ziyapaşa Bulvarı’na gittik. İzmir’in Gül Sokağı, İstanbul’un Bağdat Caddesi kıvamında. Adana’da marka giyim mağazaları, cafelerin olduğu yermiş. Biz de yürüyerek gittik birşeyler içip otelimize yine yürüyerek geri döndük.
   Ertesi gün çok yakın olduğu için Mersin’e gittik  günübirlik.
   Mersin gezisi için buradan buyrun 🙂
   Adana – Mersin arası bölgesel trenle gidiş geliş 12 lira. Ve yolculuk 1 saat sürüyor.
20160220_115949-MİNİ
Akşam 7 gibi Adana’ya geri döndük.
Adana Garı
   Yine güzel bir yürüyüşle otelimize geri döndük. Hem Mersin’de çılgın gibi tantuni yediğimiz hem de bütün gün tabanvay yaptığımız için yorgunluktan kendimizi otele attık. Azıcık da kendimizi şımartıp akşam odada yemek yedik. Biraz otelin tadını çıkaralım dedik 🙂
   Ne yalan söyleyeyim yemek beklediğimden de çok çok güzel geldi.
   Pazar günü yani son günümüz kahvaltımızı yapıp otelden çıkış yaptık. 2 gündür mükemmel olan hava yağmura döndü ama tabii ki bu bizi gezmekten men edemedi 🙂
   Önce meşhur Taşköprü‘ye gittik.
   Biraz Seyhan nehrinin güzel renginde mest olup Sabancı Merkez Camii‘ni fotoğraflamaya gittik.
   Hayatımda gördüğüm en büyük camii olabilir. Hava yağmurlu olduğu için Merkez Park‘ta yayılamadık.
     Aklımızda kalanlar:
   * Kazım büfede muzlu süt içemedik ama ikinci sefere kesin gidicez.
   * Onlarca kişiden Yeşil Kapı diye salaş bir mekan tavsiyesi aldık. Ama pazar gittiğimizde kapı duvardı. Pazarları kapalıymış. Bir dahakine o da aklımızda.
   * Sakatat sevmediğim için Şırdan yiyemedim, evet. Ama merak da etmiyor değilim.
   Uçak saatimiz yaklaştığı için otelden bavulları alıp havaalanına doğru yola çıktık. Yolda Cik Cik Ali‘de bir kebap keyfi daha yaptık.
   Tabi ki eve dönerken şalgamlarımız da bizimle geldi 🙂
   Merkez’den havaalanına taksiyle gittik 10 tl’ye. Ulaşımı çok kullanmadık genelde yürümeyi tercih ettik ama ulaşım da çok pahalı değil.
   Taksiler de havaalanı taksileri pahalıymış. O sebeple dışardan taksiye bindiğinizde taksimetre açmadan 10 liraya merkez – havaalanı karşılıklı çalışıyorlar.
   Böylelikle yemek dolu keyifli bir haftasonudan bize yadigar kalan keyifli anılar, lezzetli kebaplar ve taze taze alınan nur topu gibi 2 kilo oldu 🙂
   Bakalım kahramanlarımızın bir sonraki macerası neresi ?