FLORANSA YEME-İÇME ve ALIŞVERİŞ

“Yediğiniz içtiğiniz sizin olsun bize gördüklerini anlat” laf vardır anlatırsınız üstüne “ee ne yediniz ne içtiniz oralarda” lafı gelir. Güzel birşeyler yediyseniz eğer ballandıra ballandıra anlatırsınız. Bizde Floransa‘da güzel birşeyler tattık, yedik içtik haliyle bunları sizlerle paylaşmak istiyoruz.

Rönesans ve Medici Ailesi’nin eserleriyle dolu Floransa‘yı gezdiniz. Doğal olarak karnınız acıktınız ya da sevdiklerinize küçük bir hediye almak istediniz bu konuda da birşeyler karaladık.

Floransa‘da ne yeriz, ne içeriz, nerede kazıklanmadan birşeyler alırız acaba diyorsanız umarız size yardımcı oluruz.

FLORANSA’DA NE YENİLİR NE İÇİLİR?

Kesinlikle şarap içilir. Toscana’dasınız, İtalya’nın en iyi dünyanın sayılı şaraplarının yapıldığı Toscana Şarapları marketten bile alsanız mutlaka tadılmalı.

Bize göre Toscana Şarabı özellikle Michelangelo Tepesi’nde Floransa manzarasıyla içilmeli.

Tiramisu yenmeli, hatta hunharca yenmeli. Piazza Della Repubblica’nın köşesinde bulunan Gilli’den tiramisu yemeden Floransa’dan ayrılmayın. Burada da tiramisu yiyecekseniz 2 seçenek var; oturup yayıla yayıla yerseniz 8 euro, ayakta bistro bölümünde “take away” olarak yerseniz 2 euro. 🙂 Mutlaka ama mutlaka Gilli’de tiramisu yiyin sonra bu kadar ısrarımızı anlayacaksınız.

20150817_134600-mini

1733 SENESİNDEN BERİ HİZMET VEREN GILLI PASTANESİ’NİN TİRAMİSU’SU

Lazanya ve Makarna İtalyan Mutfağı’nın olmazsa olmazı Lazanya için size tavsiyemiz Gallery Uffizi’nin önünde bulunan Piazza Della Signoria’daki çakma Davut Heykelini arkanıza alıp önünüzdeki sokağa girin. 50 metre ileride sağda L’Antico Barile’yi göreceksiniz.

L’Antico Barile size yiyecek+soft içeceği 10 euro’ya veriyor ve lezzeti inanılmaz. Yiyecek olarak; pizza, spagetti veya lazanya, içecek için ise kadeh şarap, 33’lük italyan birası ya da soft içecek veriyor. Biz Lazanya ile kırmızı şarap ve spagetti ile beyaz şarap sipariş ettik. Lazanyası inanılmaz lezzetliydi.

20150817_205622-mini

L’ANTICO BARNE’DE YEDİĞİMİZ LAZANYA, SPAGETTİ VE İÇTİĞİMİZ TOSCANA ŞARAPLARI

Masalar her İtalyan Restorantı’nda olduğu gibi samimidi ve yanımızda buluna Amerikalı bir çiftle sohbet ettik, kalkarlarkende şaraplarını bize bıraktılar 😀

Pizza her ne kadar güney kısmında da olsa Pizza Della Repubblica ve Piazza Di Santa Maria Novella civarında güzel pizzacılar bulunmakta.

Espresso ise olmazsa olmazları Floransa’nın; her yerde 1 euro ya da 1,20 euro’ya meydanlara karşı güzel bir kahve keyfi yapılabilir. Biz Santa Maria Novella Meydanı’ndaki Illy Cafe’yi tercih ettik ama espresso bu İtalya’nın en ücra köşesinde bile içilebilir.

20150819_105028-mini

ILLY CAFE’DE İÇTİĞİMİZ ESPRESSO

Eğlence için ya da yemek için Piazza Della Repubblica’da bulunan Hard Rock Cafe’yi ziyaret edebilirsiniz.

20150817_140945-mini

HARD ROCK CAFE FLORANSA

Floransa’da gece hayatı pek yok gibi. Biz Plus Florance Hostel’da kaldık ve buranın kendi gece kulübü mevcuttu ve uygun fiyatlı, eğlenceliydi. O yüzden gece pek dışarı çıkmadık

FLORANSA’DA ALIŞVERİŞ

Floransa deri ürünleriyle meşhur bir İtalyan şehri, bu sebeple el işi irili ufaklı deri çantalar satın alabilirsiniz. İlk fiyata aldanmayın pazarlık yapın 😉

Piazza Della Republica etrafında H&M, Benetton, Lacoste gibi dünyaca ünlü markalar mevcut aynı zamanda, meydanın diğer tarafında deri eşyaları satılan Pazar mevcut.

20150819_101316-mini

FONTANA DEL PORCELLINO AÇIK HAVA ALIŞ VERİŞ MERKEZİ

Mercato Centrale kapalı Pazar yeri gibi görünebilir. Alt katında taze meyveler, sebzeler ve et ürünleri satılan Marceto Cantrale’nin 2.katında cafeler ve tadımlık yerel ürünlerin bulunduğu tezgahlar sizin için ayrı bir deneyim olabilir.

184855550-5ba612ab-6e82-4686-a8cd-ef2c31f48e1e-mini

MARCO CENTRALE

Marceto Centrale’nin Etrafında her gün kurulan açık alandan deri çantalar, hediyelik magnet, shot bardağı gibi ürünleri alabilirsiniz. Küçük hediyelikçiler pek fazla pazarlık taraftarı değil söyleyelim.

Hemen hemen her yerde göreceğiniz “Tutto 99 Cent” yani bizim tabirimizce “Milyoncu” dükkanları inanılmaz ucuz. Biz magnetlerimizi, bardaklarımızı buradan aldık. Hatta şarap içmek için 2 kadeh ve açacaklı tirbişon alıp 2,97 euro ödedik. Hava yağmur yağacak gibiydi ve şemsiye ile birlikte satılan yağmurluk için ise 1,98 euro ödedik 😀

abaf88c4294787115455749fdb3513b9_640x478-mini

TUTTO 99 CENT MAĞAZASI

En kapsamlı Tutto 99 Cent Marceto Cantrale’nin yanında yer alan cadde de çeşmenin hemen köşesinde 😉

Market alışverişleriniz için Carrefour’u ya da istasyonun yakınında bulunan marketi tercih edebilirsiniz. Fiyatları makul.

İstasyon çevresindeki otomatlardan sandviç ve içecek alabilirsiniz. Bu otomatların fiyatı İtalya’daki diğer otomatlardan daha uygun fiyatlıydı.

Suya İtalya‘nın her yerinde olduğu gibi Floransa’da da para vermeyin her yerde çeşme mevcut. En soğuk su ise Piazza Della Repubblica’da bulunan çeşme idi. Ola ki şişeniz yok Tren Garı’nın oradaki markette sular uygun fiyatlıydı (hatırladığım kadarıyla 25 cent )

Floransa’nın her yerini yürüyerek gezebilirsiniz. Biz hiç taşıt kullanmadan 2 gece 3 gün gezip durduk. Floransa’da nereyi gezerim ben diyorsanız Floransa Gezilesi Yerler sayfamıza göz atın

Floransa’ya ulaşmak için ya da Floransa’da toplu taşıma kullanmak istiyorsanız eğer Floransa Ulaşım Rehberi sayfamıza bir göz atın deriz.